niedziela, 23 sierpnia 2015

Od Juliana do Neytiri

Poszliśmy przez las i natrafiliśmy na piękne drzewa.
- Co to ? - zapytałem podchodząc do jednego z drzew
- Drzewa dusz. - rzekła i zaczęła mi o nich opowiadać - Drzewo Dusz na pierwszy rzut oka przypomina ziemską wierzbę płaczącą. Jego liście są długie, zwisające, mają kolor różowy. Korzenie Drzewa częściowo wystają ponad powierzchnię ziemi, dzięki czemu Na'vi mogą bez problemu łączyć z nimi swoje warkocze i tym samym odbywać wspólną modlitwę. Gdy pojedyńczy Na'vi chce przekazać wiadomość Eywie, wystarczy, że połączy swój warkocz z jednym z liści Drzewa. Nasiona Drzewa Dusz to Atokirina.Według wierzeń Drzewo Dusz to dla Na'vi najważniejsze i najświętsze miejsce, jako główna manifestacja Eywy. Gdy Drzewo-Dom zostało zniszczone, Na'vi przenieśli się właśnie pod Drzewo Dusz.
- Ciekawe - rzekłem i wziąłem w dwa palce jeden z liści drzewa
Szliśmy tak tą ścieżką,  ona mi coś opowiadała o swojej kulturze, a ja z zaciekawieniem jej słuchałem.

< Neytiri ? >

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz